dentsu aegis network

NORWAY

Dentsu Aegis satser ytterligere på data og teknologi med ny enhet

04 sep 2017




Dentsu DNA: Den nye enheten i Dentsu Aegis Network Norge vil bestå av Steven Kristoffer Amundsen, Dorin Săndulescu, Roger Omella, Dag Bjørndal, Erik Solberg, Camilla Sandeman-Kiste og Håkon Onsager.

Dentsu Aegis satser ytterligere på data og teknologi med ny enhet

Dentsu DNA blir navnet på satsingen til Dentsu Aegis Network Norge som spesialiserer seg på data og teknologi. Enheten skal blant annet ruste nettverkets kunder enda bedre for endringene som kommer ved innføringen av GDPR.

– Vi ser at det er et stort behov innen datarådgivning her i Norge, både innenfor operasjonell rådgivning og bistand til utvikling. Det er også bakgrunnen for at vi oppretter nettopp Dentsu DNA, sier Paal Fure, konsernsjef i Dentsu Aegis Network Norge.

Denstu DNA skal levere på flere områder innenfor data, og ved å samle teknologiutvikling med ulike datakilder skal de gi egne byråer og deres kunder bedre beslutningsgrunnlag.

Skal hjelpe bedrifter med data

Enheten lokaliseres sammen med Dentsu Aegis Network-byråene Carat, Vizeum, MKTG, iProspect og Isobar, og skal understøtte dem for å ytterligere forsterke leveranser innen data. Enheten vil starte opp sitt arbeid umiddelbart.

– DNA skal bistå byråene i Dentsu Aegis Network med valg eller utvikling av systemer for lagring av data, hvilke grep en bedrift må ta for å etterleve føringene gitt av GDPR, avansert analyse og mye mer. Alt det som blir viktig for bedrifter i tiden fremover, forklarer Fure.

Dentsu DNA har allerede blitt startet opp i tre land: Nederland, Italia og Tyrkia. Norge blir det fjerde landet på listen, før det videre skal rulles ut i Sverige, Finland og Danmark.

Samler bred kompetanse

Erik Solberg skal lede satsningen i det nye selskapet. Han blir hentet inn fra sin stilling som direktør for innsikt, data og teknologi i Carat.

– Det er en imponerende samling av kompetanse som utgjør Dentsu DNA, og vårt mål er å sette data og analyse i sentrum. Med Dentsu DNA mener vi at vi har riggen som må til for å levere på dette, sier Solberg.

– Jeg er ydmyk og veldig stolt over å få denne muligheten. Jeg mener satsing på teknologi og data er noe av det viktigste vi skal gjøre i tiden fremover. Med det mannskapet vi har satt sammen i Dentsu DNA, har vi et utrolig sterkt og spennende fagmiljø på tvers av mange disipliner; det er nøkkelen for å lykkes, fortsetter han.

Solberg forklarer at de fleste bedrifter i dag sitter på ekstremt mye data som de ikke vet hvordan de kan og skal utnytte.

– Det er det vi skal hjelpe til med, både i form av rådgivning og bistand til utvikling. I tillegg til å være sterkt rustet i Dentsu DNA, har vi en stor fordel av å være en del av Dentsu Aegis Network Norge og det store fagmiljøet der, avslutter han.

Om Dentsu DNA:
Dentsu DNA er en nyoppstartet enhet i Dentsu Aegis Network Norge som er spesialist på data og teknologi. Enheten leverer rådgivning og bistand innen valg eller utvikling av systemer for lagring av data, hvilke grep en bedrift må ta for å etterleve føringene gitt av GDPR og avansert analyse. Dentsu DNA finnes i Nederland, Italia og Tyrkia, og nå også i Norge.

Om Dentsu Aegis Network:
Dentsu Aegis Network består i Norge av de globale byrånettverkene – Carat, Vizeum, iProspect, MKTG og Isobar. Dentsu Aegis Network lever etter visjonen «Innovating the way brands are built». Konsernet leverer førsteklasses ekspertise og innsikt innen media, digitale flater og kreativ kommunikasjon. Dentsu Aegis Network tilbyr et bredt og innovativt utvalg av produkter og tjenester, har sitt hovedkontor i London og er tilstede i 145 land med tilsammen over 38 000 spesialister.

For mer informasjon kontakt:

Erik Solberg, leder Dentsu DNA
Mail: Erik.solberg@dentsuaegis.com
Telefon: 908 85 797