dentsu aegis network

NORWAY

Dentsu Aegis Network ledergruppe

Paal Fure

Paal Fure

CEO Dentsu Aegis Network Norge og Norden

Paal er konsernsjef for Dentsu Aegis Network i Norge og CEO for Dentsu Aegis Network Nordic. Han er utdannet ved Norges Markedshøyskole (Nå en del av BI) og startet sin bane som markedsanalytiker og trendforsker i MagicHat innen McCann i 1995 og startet deretter det nærmest legendariske analyse og strategibyrået Bengal Consulting i 1998. Etter å ha avhendet den virksomheten ble Fure i 2006 ansatt som administrerende direktør i mediebyrået Vizeum innen det som da var Aegis Media Norge. Etter 4 års fantastisk vekst tok han oppgaven med å restrukturere iProspect for å ta den førende posisjonen byrået nå har. Med sine over 50 ansatte er iProspect nå en tydelig og attraktiv markedsleder i sin kategori. I 2010 startet Fure på oppdrag fra Aegis Media kommunikasjonsbyrået Isobar som nå er et unikt tverrfaglig og digitalt sentrert kommunikasjonsbyrå som teller over 30 ansatte. I 2012 ble Fure utnevnt som ny leder av Konsernet Aegis Media i Norge. Japanske Dentsu Inc. kjøpte i 2013 Aegis Media og skapte Dentsu Aegis Network som er et av verdens ledende byrånettverk. I 2014 ble han i tillegg valgt som nordisk sjef for Dentsu Aegis Network og er styreleder i konsernets selskaper Carat, Vizeum, Isobar, iProspect, psLive og Amnet. Med styreverv i Norsk Tipping, Gresvig, Moods of Norway og som rådgiver for blant andre Norwegian og NorgesGruppen er Fure en etterspurt tungvekter innen marketingstrategi og fremtidsorientering.

Fredrik Taranger

Fredrik Taranger

CFO og COO Dentsu Aegis Network Norge

Fredrik har sin bakgrunn fra IT- og mediebransjen. Han startet sin karriere hos Hewlett Packard som Financial Analyst før han ble finansdirektør i et norsk programvareselskap. Før han kom til Dentsu Aegis Network som CFO i oktober 2012, jobbet Fredrik med Corporate Business Development i Amedia, den største lokale medieeier i Norge. Fredrik har en Mastergrad i økonomi fra Handelshøyskolen BI.

Pelle Stensson

Pelle Stensson

Administrerende Direktør i Carat

Pelle er Administrerende Direktør i Carat Norge. Han har 17 års erfaring fra markedsføringsbransjen og har i disse årene vært med på å utvikle markeds-, kommunikasjons- og mediestrategier for en rekke store kunder i inn- og utland. I tillegg har han holdt et antall foredrag blant annet om hvordan effektive kjedekonsepter kan skapes og utvikles. Som leder for Carat jobber Pelle, naturlig nok, med å utvikle byrået men i tillegg er han svært aktiv som strategisk rådgiver på en rekke kunder. Han er utdannet fra Handelshøyskolen BI med spesialisering i internasjonal markedsføring og analyse. Som tidligere idrettsutøver liker han å trene og holde meg i form med løping, tennis, ski og andre aktiviteter.

Harald Eide-Fredriksen

Harald Eide-Fredriksen

Medie-og forhandlingsdirektør i DAN Norge og Leder av Amplifi

Harald har fra 2015 vært gruppens medie- og forhandlingsdirektør, det vil si at han leder medieforhandlingene for våre viktigste og mest krevende kunder, samt sørger for den faglige utviklingen på området. I dette ligger også tett kontakt med våre viktigste mediepartnere, der målet er å ligge i forkant av utviklingen og skape enda bedre løsninger for våre kunder. Fra høsten 2015 har Harald også vært leder for den digitale planleggings- og innkjøpsavdelingen Amplifi. Harald startet sin karriere i 1993 og har siden hatt ulike operasjonelle roller og lederansvar. Mesteparten av hans yrkesaktive liv har han tilbragt i GroupM der han i 10 år var administrerende direktør i mediebyrået MEC, og også ansvarlig for medieforhandlinger for noen av Norges største annonsører. I tillegg har han i ulike perioder vært viktig og aktiv i både Mediebyråforeningen og Mediaforum. Av utdanning er han Siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH), der han blant annet skrev sin hovedoppgave om forhandlinger.

Camilla Grund

Camilla Grund

Administrerende Direktør i Vizeum

Camilla startet sin interesse for teknologi og markedsføring allerede i studietiden på NMH/BI. Der tok hun en master i markedsføringsledelse i 2001, med spesialisering innen merkevarebygging på internett. Deretter har hun opparbeidet seg en solid erfaring med flere ledende, digitale og strategiske stillinger bak seg.
Camilla var i sin tid med på å starte det som den gang het Carat Interactive AS, Carat sin digitale avdeling, og iProspect. Her styrte hun i 6 år mye av den digitale satsningen, og sørget for at byrået allerede tidlig på 2000 tallet var langt fremme digitalt. Etter den tid har Camilla ledet markedsavdelingen til både Tele2 og VG, og hun har gjennom årene utmerket seg både i Norge og utlandet med flere prisvinnende strategier, ideer og arbeider.

Christian Fure

Christian Fure

Administrerende Direktør i iProspect

Christian har 10 års erfaring med digitale medier og har jobbet med noen av Norges største merkevarer. I dag leder han Norges ledende performance marketing-miljø i iProspect som skal befeste sin posisjon ytterligere med å jobbe enda bredere og dypere med performance kanaler. Tidligere har Christian ledet Vizeum sin vekst innen digitale medier i 8 år. De siste 2 årene har han jobbet i Dentsu Aegis Network med å strukturere kompetanse og organisasjonen for en enda mer digitalisert fremtid. Christian innehar også rollen som Group Digital Director for Dentsu Aegis Network og er dermed fortsatt med å sørge for at gruppen har den beste kompetansen innen digital marketing.

Administrerende Direktør i Isobar

Richard Öström

Richard Öström

Administrerende Direktør i psLIVE

Richard kom til Dentsu Aegis høsten 2014 og startet vårt Brand Activation byrå psLive Norge AS. På kort tid har byrået markert seg med annerledes ”live reklame” for kunder som BBC Brit, Mondelez, MasterCard, Norwegian med flere. Richard er en faglig sterk og kreativ rådgiver med stor lidenskap for det konseptuelle og viktigheten av en rød tråd i all form for kommunikasjon. Før han startet psLive, var Richard forretningsutviklingsdirektør i JCDecaux hvor han hatt flere ulike salgslederstillinger siden 2002. Richard innehar også rollen som Nordisk sjef for Dentsu Aegis' selskap Posterscope, i dag verdens største rådgiver og kjøper av utendørs reklame. Richard er utdannet ved NMH i Oslo.